Het traditionele Quizfabriek-recept: uitdagende breinbrekers afgewisseld met spannende waaghalzenduels. Breng je tablet of smartphone mee en doe mee aan deze amusante interactieve quiz. Kennis staat centraal, maar laat je niet vangen door een ronde armworstelen, retoriek of zelfs een bierproeverij.
De Quizfabriek is terug van weggeweest!
In deze komische triviaquiz gaan we helemaal los! Centraal staan de ludieke vragen, hersenbrekers, popkennis en fait-divers, al kunnen daarnaast de meer op actie gerichte ploegleden punten vergaren in de doldwaze waaghalzenduels. Deze quiz is voor iedereen, ongeacht of je nu quizervaring hebt of niet.
De quizfabriek organiseert elk jaar een aantal QuizWitz quizzes waarbij zowel nadruk wordt gelegd op kennis als op entertainment. Onze quizzes zijn dan ook wat minder traditioneel. Natuurlijk staat kennis centraal, maar laat je niet vangen door een ronde armworstelen, retoriek of zelfs bier-proeven. Verwacht je een klassieke pen-en-papier quiz? Sla deze dan liever over.
Antwoorden op de quizzes van QuizWitz gebeurt met een tablet of een smartphone. Breng daarom steeds minstens één opgeladen smart device (tablet, iPad of smart phone) per team mee. Wij voorzien een WiFi-netwerk waarop je kan verbinden om mee te spelen. Laptops zijn niet toegestaan.
Bij aankomst krijg je de code die je nodig hebt om jouw smart device te verbinden met het spel.
Per vraag kunner er 1000 punten verdiend worden. Hoe sneller je antwoordt, hoe meer punten je verdient. In multiple-choice vragen verlies je per milliseconden punten, terwijl bij open vragen in schalen van 200 punten wordt gewerkt.
Amuseren is het belangrijkste, maar als je goed presteert maak je ook kans op toffe prijzen. De grootste prijs is natuurlijk voorbehouden voor de Seizoenswinnaar...
De quiz bestaat uit 10 fascinerende kennisrondes van elk 7 vragen met tussen elkse twee rondes een knotsgek waaghalzenduel. Het spel duurt ongeveer drie uur, inclusief pauze.
Tussen de rondes is er een waaghalzenduel waarbij twee of meer teams het tegen elkaar opnemen in een ludieke strijd. De winnaar van het duel verdient 1000 punten voor zijn team. Vaak kan eenduidig een winnaar aangeduid worden, maar voor enkele duels worden subjectieve criteria gebruikt.
Doordat we geen tijd verliezen met antwoordenbladen ophalen of verbeteren, kunnen we de quiz meestal rond 23u/23u30 afronden. Vergis je echter niet, op die tijd vuren we een kleine honderd vragen op je af. Er is 1 pauze voorzien.